10 najrozšírenejších mýtov o autách. Ktoré z nich sú skutočne pravdivé?

0
7

1. Bezpečnostné pásy spôsobujú úmrtia

Tento mýtus je lžou. V skutočnosti k vážnym poraneniam dochádza práve ak pasažieri auta nepoužívajú bezpečnostné pásy. Ak nie ste pripútaný a airbag pri náraze vystrelí, tak vám môže spôsobiť vážne poranenie, zlomiť rebro, hrudník alebo dokonca aj väzy. Moderné bezpečnostné prvky dnešných áut sú orientované na posádku a na pasažiera, ktorý je pripútaný. Či už airbagy alebo deformačné zóny sú navrhované tak, aby pri nehode nezasiahli osobu na sedadle. Čo však nie je možné ak je nepripútaná osoba silou nárazu vyhodená zo sedadla do priestoru auta.

2. Špina na karosérii pozitívne pôsobí na lak auta

Aj v tomto prípade ide iba o výmysel. Naopak nečistoty na aute prispievajú k poškodzovaniu laku a to hlavne v zimnom období. Tieto nečistoty na seba viažu soľ a abrazívne časti posypového materiálu čo prispieva ku korodovaniu laku auta. Ak chcete aby lak na aute vydržal čo najdlhšie, tak je potrebná pravidelná údržba karosérie auta. Lak v dobrej kondícii udržíte dekontamináciou laku, leštením a používaním vosku.

3. Ľahkému naštartovaniu v zimnom období napomáha pridanie benzínu do nafty

Je to skutočne pravdivé. Pridávanie benzínu do nafty v mrazivom období obmedzuje mrznutie pohonných hmôt v palivovom filtri. Odporúčame však používať palivové aditíva.

4. Aj staré pneumatiky v dobrom stave môžeme používať

Ide o nezmyslel. Guma je materiál, ktorý časom stráca niektoré zo svojich vlastnosti ako je napríklad pružnosť, pevnosť či priľnavosť. Aj napriek tomu, že sa nám zdá pneumatika ako nová a pôsobí zachovane, vekom stráca na svojej kvalite a najmä bezpečnosti.

5. S pohonom 4×4 nepotrebujete zimné gumy

Lož. Na hladkej vozovke sa vám bude šmýkať s pohonom predným, zadným, ale aj pohonom všetkých štyroch kolies. Zimné ako aj letné pneumatiky sú časti auta, na ktorých sa neoplatí šetriť.

6. Najbezpečnejšie sú veľké autá

Aj v tomto prípade ide o výmysel. Veľké rozmery auta v nás evokujú pocit väčšej bezpečnosti. V skutočnosti však ide o klam. Rozhodujúce pri bezpečnosti vozidla sú samotné prvky bezpečnosti, ktoré sa v aute nachádzajú ako aj samotná situácia, v ktorej sa auto ocitlo.

7. Až 75% vozidiel Rolls Royce stále jazdí na cestách

Je to pravda. Ale pozor, automaticky to neznamená, že táto spoločnosť konštruuje najspoľahlivejšie a najkvalitnejšie autá. Dôležitým činiteľom je v tomto prípade cena samotného automobilu, ktorú si môžu dovoliť zaplatiť len skutočne bohatí ľudia. Takýto ľudia majú zväčša rozsiahlejšiu zbierku áut a teda jednotlivé autá vyťažujú sporadicky. Zároveň sú ochotní míňať drahé výdavky na servis a pravidelnú údržbu svojich áut.

8. Auto stráca v horách výkon

Skutočne. Súvisí to s hustotou vzduchu, ktorý je vo vyšších nadmorských výškach redší a teda obsahuje menej kyslíka. Toto má vplyv na kompresiu vozidla a teda nižšia kompresia spôsobuje menej kvalitné zapálenie pracovnej zmesi čo vplýva na samotný výkon auta.

9. Na dieselových autách je lacnejšie vozenie

Nie je to vždy pravda. Jazdenie na dieselových autách je šetrnejšie v prípade, že absolvujete dlhšie trasy. Naopak drahšie nás vyjde vozenie dieselovým autom na krátkych trasách a obzvlášť v zimnom období, kedy sa auto nezohreje na potrebnú teplotu. Čo má vplyv na spotrebu paliva, ktorá bude vyššia. V takýchto podmienkach majú výhodu benzínové autá, ktoré sa dokážu zohriať skôr a teda aj spotreba auta je nižšia. Vozenie na naftovom aute sa môže predražiť aj o drahší servis oproti benzínovému autu.

10. Zabiehanie nového automobilu nie je potrebné

Je to nebezpečný výmysel. Každé nové auto je potrebné zabehnúť, keďže sa skladá z množstva citlivých súčiastok, ktoré si potrebujú sadnúť. Zaťažovanie auta bez zabehnutia môže spôsobiť jeho poškodenie!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here